وب مانی چیست؟

اگر بخواهید درآمد دلاری داشته باشید، هزینه کالا و خدمات در وب‌سایت‌های خارجی را پرداخت کنید، حساب خارجی خود را شارژ کنید و یا از فردی در خارج از کشور پول دریافت کنید، وب مانی ممکن است به شما کمک کند، به‌خصوص در ایران که به‌دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از پی پل و بسیاری از سرویس‌های پرداخت بین‌المللی وجود ندارد. وب مانی چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه می‌توان در آن ثبت‌نام کرد و احراز هویت انجام داد؟ در این مقاله به‌زبان ساده به تمام این سوالات پاسخ داده می‌شود.


وب مانی چیست؟
وب‌ مانی (WebMoney) یک سیستم پرداخت جهانی برای انجام فعالیت‌های مالی آنلاین است که برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مردم سراسر جهان امکان ارسال و دریافت پول را فراهم می‌کند. دفتر اصلی این شرکت در روسیه قرار دارد و از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. وب مانی ادعا می‌کند در حال حاضر بیش از ۳۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

با استفاده از وب مانی که رقیبی نه ‌چندان قدرتمند برای پی پل است، کسب‌وکارهای آنلاین قادر خواهند بود خدمات خود را به مردم سراسر جهان بفروشند و افراد هم می‌توانند خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از پذیرندگان وب مانی خریداری کنند. همچنین انتقال آنلاین پول به سراسر جهان از خدمات اصلی وب مانی است.

این شرکت خدماتی مشابه با پی‌پل (PayPal) ارائه می‌دهد، اما به این دلیل در بین کاربران ایرانی محبوب شده است که به‌خاطر فعالیت این شرکت در روسیه، ساکنان کشورهای تحت‌تحریم مثل ایران هم می‌توانند از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.

وب مانی چه کاربردهایی دارد؟
با وب مانی می‌توانید از انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی و خدماتی، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را تهیه و یا حساب کاربری خود را برای انجام فعالیت‌های گوناگون شارژ کنید. تعداد شرکت‌هایی که پذیرنده وب مانی هستند، به پای سرویس‌هایی مانند پی‌پل نمی‌رسد، اما برای ساکنان ایران که در تحریم‌ هستند و خرید از وب‌سایت خارجی بسیار مشکل است، وب‌مانی یک غنیمت بزرگ محسوب می‌شود.

تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال، بروکر، فروشگاه اینترنتی کالا، فروشگاه فایل، فروشگاه‌ دامنه، فروشگاه هاستینگ و فروشگاه بازی، از وب مانی پشتیبانی می‌کنند. فریلنسرهایی هم که در خانه فعالیت می‌کنند با وب مانی می‌توانند از افراد و شرکت‌های خارجی سفارش کار بگیرند و درآمد دلاری را تجربه کنند.

administrator

نظر دهید