بررسی جامع بروکر نورد اف ایکس

معمولا بروکرهایی که کمتر در میان تریدرها از آن‌ها سخن به میان می‌آید بی‌ نام و نشان و کم‌اعتبار تلقی می‌شوند. این سخن تا حدود زیادی درست است اما نه در مورد بروکر نورد. نورد اف ایکس یکی از بروکرهایی است که در ایران نام آن کمتر شنیده شده است اما از شرایط مناسبی برخوردار است و رفتار حرفه‌ای از خود نشان داده است.

سال تاسیس:   2008
دفتر مرکزی:   بلیز و قبرس
رگوله: VFSC
حداقل واریزی: 10 دلار
حداکثر لوریج: 1:1000
نمادهای معاملاتی: بیش از 50 نماد معاملاتی

پلتفرم های معاملاتی:     MT4, MT5
واریز و برداشت:    وب مانی، پرفکت مانی
سایت فارسی:    ندارد
پشتیبانی فارسی:    دارد
کپی تردینگ:   دارد
حساب اسلامی:    ندارد

بررسی کامل بروکر نورد اف ایکس | Nord Fx

بروکر نورد اف‌ایکس در سال ۲۰۰۸ تأسیس شده است و از آن تاریخ سعی کرده است تا خدمات خود را با کیفیت و سرعت بالا در سرتاسر جهان گسترش دهد. از آن زمان تاکنون بیش از ۱.۲ میلیون حساب از حدود ۱۰۰ کشور در جهان در این بروکر افتتاح شده است و توانسته معامله‌گران بسیاری را راضی نگه دارد به طوری که در سایت FPA رتبه خوب ۳.۵ را کسب کرده است.

این بروکر به شکل جهانی فعالیت می‌کند و مراکز پشتیبانی آن در کشورهای روسیه، چین، تایلند، هند و سری‌لانکا قرار دارد.

نورد اف‌ایکس سعی می‌کند با فراهم نمودن امکان معامله کریپتوکارنسی‌ها،‌ جفت‌ارزهای فارکس، شاخص‌ها و سهام خود را از دیگر رقبا متمایز نماید.

رگولاتوری بروکر نورد اف‌ایکس

بروکر نورد اف‌ایکس از کمیسیون خدمات مالی وانوئاتو (Vanuatu Financial Services Commission) مجوز فعالیت گرفته است. رگولاتوری‌ وانوئاتو به طور کلی سخت‌گیری و ضریب اطمینان بالای رگولاتوری‌های دولتی مانند FCA (Financial Conduct Authority) انگلستان را ندارد. هرچند این مورد لزوماً به این معنی نیست که بروکر نورد اف‌ایکس بروکری ناامن یا غیر قابل اتکا است.

شرکت خواهر نورد اف‌ایکس با نام NordFX Cy توسط CySEC، یکی از مشهورترین رگولاتوری‌ها رگوله شده است . این شرکت کنترل مالی داخلی بسیار قدرتمندی دارد تا بتواند در مقابل پولشویی‌های احتمالی از خود حفاظت کند. معامله‌گرانی که در اتحادیه اروپا زندگی‌ می‌کنند می‌توانند از خدمات NordFX Cy استفاده کنند تا از پشتیبانی یک رگولاتوری معتبر نیز استفاده کنند. امکان استفاده از NordFX Cy برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

ممکن است برای شما رگولاتوری درجه یک خیلی حیاتی باشد که در این صورت انتخاب‌های محدودتری خواهید داشت. اگر خارج از ایران هستید می‌توانید بروکرهای مشهورتری را انتخاب کنید. هرچند این مورد برای کاربرانی که داخل ایران هستند متفاوت است. زیرا بسیاری از بروکرهای درجه یک دنیا یا اصلا با ایران کار نمی‌کنند یا اگر هم مشتری ایرانی می‌پذیرند در یکی از شعبه‌های آفشور این‌کار را انجام می‌دهند که عملا تفاوتی با بروکرهای دیگر در رگوله ندارد.

 

سهولت ثبت‌نام و برداشت سود

یکی از مزایای بروکر نورد سهولت ثبت‌نام و مراحل آن است. همچنین روند واریز و برداشت پول در این بروکر به سادگی انجام می‌شود. در بروکر نورد از سخت‌گیری‌های بی‌جا در امان خواهید بود.

این بروکر حساب‌های مختلفی دارد که برای تأمین نیازهای کاربری مختلف طراحی شده‌اند.

این بروکر برای شروع کار از شما سپرده زیادی را طلب نمی‌کند و شما می‌توانید با واریز ۱۰ دلار (به عنوان حداقل دیپوزیت)، معامله در فارکس را آغاز کنید.

 

پلتفرم معاملاتی بروکر نورد اف‌ایکس – همان متاتریدر همیشگی!

نورد اف‌ایکس امکان استفاده از حساب دمو را برای شما فراهم کرده و به شما اجازه استفاده از پلتفرم محبوب متاتریدر ۴ (Meta Trader 4 – MT4) را می‌دهد.

متاتریدر امکان معامله‌گری خودکار با استفاده از اکسپرت‌ و اسکریپت و … را فراهم می‌کند.

 

چه نمادهایی را می‌توان با استفاده از نورد اف‌ایکس معامله کرد؟

بروکر نورد اف‌ایکس از گسترده وسیعی از دارایی‌ها، بازارها و ابزارهای مالی پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از نورد اف‌ایکس می‌توانید ۳۳ جفت ارز، ۱۱ نوع از جفت‌ ارزهای کریپتوکارنسی، طلا، نقره و گستره‌ای از دیگر کالاها را معامله کنید. برخلاف بسیاری از دیگر بروکرهای شناخته شده، نورد اف‌ایکس به شما خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری نیز ارائه می‌دهد.

 

اسپرد و کمیسیون بروکر نورد اف‌ایکس

اسپردهایی که بروکر نورد اف‌ایکس به شما پیشنهاد می‌کند اندک بوده و در قیاس با دیگر رقبای این بروکر، مناسب ارزیابی می‌شود. اسپردهای نورد اف‌ایکس از ۰.۰ شروع می‌شوند!

اما چطور چنین سطح اسپرد پایینی را در این بروکر می‌بینیم؟

نورد اف‌ایکس با برون سپاری معاملات به یک تأمین‌کننده سوم شخص، حجم‌های معاملاتی را بالا برده و به همین سبب، اسپردی اندک تعیین می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این بروکر، عدم دریافت کمیسیون در بیشتر معاملاتی است که انجام می‌دهید.

 

لوریج ۱۰۰۰ در بروکر نورد اف‌ایکس

نورد اف‌ایکس نیز مانند بسیاری از دیگر بروکرهای محبوب توسط FCA یا ESMA رگوله نشده است. به همین دلیل، لوریج‌های بالا را نیز می‌توانیم مشاهده کنیم. حداکثر لوریجی که می‌توانیم در نورد اف‌ایکس مشاهده کنیم، مقدار ۱:۱۰۰۰ است. البته حداکثر لوریج به آیتم معاملاتی مدنظر بستگی دارد.

با اینکه معمولا تریدرها از لوریج بالا استقبال می‌کنند، ممکن است این میزان لوریج برای معامله‌گران تازه‌کار مضر باشد زیرا اگر افراد تازه‌کار در این بازار بدون برنامه‌ریزی و مدیریت سرمایه عمل کنند، با وجود این لوریج بالا می‌توانند به راحتی پول خود را از دست بدهند. البته توجه داشته باشید لوریج بالا موجب می‌شود مارجین کمتری درگیر شود و شما دیرتر به سطح مارجین کال و استاپ اوت برسید. پس لوریج بالا برای هرکس می‌تواند مفید باشد اگر تا سرحد مرگ به مدیریت سرمایه پای‌بند بماند!

 

روش‌های پرداختی بروکر نورد اف‌ایکس

این بروکر از روش‌های متعددی پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند مبالغ مورد نظر را به صورت مستقیم به حسابشان واریز کنند، از کارت‌های اعتباری بهره ببرند یا از سرویس‌های پرداخت آنلاین استفاده نمایند.

راه‌های برداشت از حساب نیز کاملا مشابه با متودهای واریز هستند. زمان رسیدن پول به حسابتان بسته به روش انتخابی، متفاوت خواهد بود. با این حال وبسایت این بروکر این زمان را بین ۱ تا ۶ روز کاری اعلام کرده است.

همچنین به خاطر داشته باشید، قوانین پول‌شویی الزام می‌دارند که پول برداشتی به همان حسابی واریز شوند که کاربر از آن جهت انتقال سپرده به حسابش استفاده کرده است.

شما می‌توانید از تمامی موارد زیر جهت برداشت یا واریز به بروکر نورد اف‌ایکس استفاده نمایید.

  • Pay Web
  • Perfect Money
  • Skrill
  • Web Money
  • Yandex Money

بر اساس گفته‌های این بروکر به ما به زودی این بروکر واریز و برداشت ریالی را هم به خدمات خود اضافه خواهد کرد.

 

بروکر نورد اف‌ایکس چه امکانات اضافه‌تری را برای کاربرانش فراهم می‌کند؟

این بروکر در سایت خود بخشی را با عنوان «آموزش» برای کاربران تدارک دیده است که افراد می‌توانند از مطالب موجود استفاده کرده و علم معامله‌گری خود را تقویت نمایند. همچنین واژه‌نامه بازارهای مالی نیز در این سایت موجود است که به آشنا شدن کاربران با اصطلاحات بازارهای مالی کمک شایانی می‌کند.

این سایت یک تقویم اقتصادی، ماشین حساب و چند ابزار دیگر برای تحلیل را در اختیارتان قرار می دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این بروکر، قراردهی تحلیل‌های هفتگی از بازارهای گوناگون است. این تحلیل توسط افراد خبره بازار سرمایه انجام می‌شود.

 

انواع حساب‌های موجود بروکر نورد اف‌ایکس

بروکر نورد اف‌ایکس سه نوع حساب مختلف – بسته به بازار هدف – را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاران می‌توانند از بین حساب‌های ثابت (Fixed Account)، Pro Account یا Zero Account، یک مورد را انتخاب نمایند.

برای افتتاح حساب در بروکر نورد اف‌ایکس به چه مدارکی احتیاج دارید؟

شما به دو دسته مدرک برای افتتاح حساب در تمامی بروکرها احتیاج دارید.

مدارک تأیید هویت (که شامل پاسپورت، کارت ملی یا گواهی‌نامه رانندگی می‌شود)
مدارک تأیید آدرس (قبضی که از صدور آن بیشتر از ۳ ماه نگذشته باشد و آدرس محل سکونتتان در آن درج شده باشد.).
برای افتتاح در این بروکر نیز نیاز به همین مدارک خواهید داشت.

 

امنیت بروکر نورد اف‌ایکس

بروکر نورد اف‌ایکس تا اینجا نشان داده از آن دسته بروکرهای قابل اتکا و امنی است که می‌توانید پول خود را در آن سپرده‌گذاری کرده و معاملاتتان را انجام دهید.

سرورهای بروکر سرعت مناسبی دارند و می‌توانند خدمات را به شکلی قابل قبولی در اختیار کاربران خود قرار دهند.

 

معایب این بروکر چیست؟

ممکن است برخی معامله‌گران به دنبال رابط‌ کاربری جذاب‌تر سایت و یا مشاوره حرفه‌ای سرمایه‌گذاری در بازار باشند که در این صورت، نورد اف‌ایکس نمی‌تواند گزینه خیلی مناسبی برایشان باشد.

همچنین سایت فارسی این بروکر تا حد زیادی ناقص می‌باشد. برای بررسی بهتر می‌توانید سایت انگلیسی این بروکر را بررسی نمایید.

توجه داشته باشید که این بروکر با اینکه تا اینجا رفتار حرفه‌ای و قابل قبولی نشان داده‌ است و گزارشی از تخلف آن وجود نداشته است، برای کاربران ایرانی در رگولاتوری‌های درجه یک دنیا رگوله نشده است.

 

جمع‌بندی نهایی در خصوص نورد اف‌ایکس

بروکر نورد اف ایکس نیز مانند هر بروکر دیگری نواقصی دارد. از جمله طراحی قدیمی سایت. اما می‌توان با وجود مزایایی که در این بروکر وجود دارد از بعضی نواقص چشم پوشید. تجربه کاربران این بروکر نشان داده که تا کنون این بروکر در قبال سرمایه مشتریان رفتاری حرفه‌ای از خود نشان داده است.

اگر این روند ادامه‌دار باشد می‌توان با سطح اطمینان مناسبی از شرایط خوب این بروکر برای معاملات فارکس استفاده نمود. ممکن است عده‌ای از سرمایه‌گذاران (که شاید شما نیز در بین این افراد باشید) ترجیح دهند در بروکری سرمایه‌گذاری کنند که از طرف رگولاتوری‌های معتبر‌تر و سخت‌گیرتری رگوله شده‌اند.

نورد اف‌ایکس سابقه مناسبی داشته و به شما اجازه معاملات متنوعی می‌دهد.

همچنین همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این بروکر ویژگی‌هایی مانند تحلیل بازار (به شکل هفتگی) و پست‌های آموزشی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که این خود یکی از فاکتورهای مثبت این بروکر محسوب می‌شود. همچنین نرخ کمیسیون‌های دریافتی نورد اف‌ایکس نیز کم بوده و در مقایسه با رقبا، مناسب ارزیابی می‌شوند.

administrator

نظر دهید