بررسی جامع بروکر اچ وای سی ام | HYCM

بررسی بروکر اچ وای سی ام Hycm broker در سایت فارکس360

بروکر HYCM، رهبر کارگزاران فارکس

بروکر HYCM یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای فعال در مارکت فارکس دنیا است. این بروکر یکی از اعضای گروه Henyep، یک شرکت هلدینگ مالی بین‌المللی به حساب می‌آید که در سال ۱۹۷۷ تأسیس شده و به‌زودی سالروز ۴۵ سال فعالیت خود را جشن خواهد گرفت. بروکر HYCM چیزی حدود ۲۰ سال قبل موفق به کسب مجوز رگولاتری تراز اول انگلیس (و اروپا) یعنی سازمان FCA گردیده که ثابت می‌کند به لحاظ سوابق بین‌المللی، یکی از بهترین کارگزارها جهت فعالیت در بازارهای مالی است.

عمده مشتریان این بروکر در سه کشور انگلیس، چین و آفریقای جنوبی حضور دارند اما به بیش از ۱۴۰ کشور جهان ارائه خدمات دارد. دفتر مرکزی آن در لندن، در زمینه خدمات مالی، آموزش و املاک فعالیت می‌نماید و به طور کلی در ۵ کشور انگلیس، قبرس، دبی، هنگ کنگ و کویت دارای دفتر با قابلیت حضور فیزیکی مشتریان است.

امتیاز کل
10/ 0

اچ وای سی ام | HYCM
انگلستان
| بیش از 40 سال
| رگوله FSA | CySEC | FCA | DFSA
| خدمات به ایرانیان 🇮🇷 | پشتیبانی فارسی
| واریز و برداشت ریالی و رمزارز

No Data Found

پلتفرم معاملاتی
 MT4/5 | App
Full license

بررسی کامل بروکر اچ وای سی ام | HYCM

در این قسمت بطور کامل این بروکر را بررسی خواهیم کرد. خوشبختانه پایگاه اینترنتی این بروکر از زبان فارسی پشتیبانی می کند و می توانید با گشت و گذار در آن اطلاعات خوبی از این بروکر کسب کنید.

آقای اچ وای سی ام
انتخاب بروکر فارکس در یک نگاه | HYCM

این شخصیت، با الهام از هویت و ویژگی های بروکر HYCM در کارخانه خلاقیت فارکس 360 طراحی شده است. این شرکت که در قلب لندن، یکی از مراکز مالی پیشرو جهان، تأسیس و تحت نظارت دقیق رگولاتورهای معتبر قرار گرفته، نمادی از تلفیقی موفقیت‌آمیز بین سنت و نوآوری است. HYCM با ارائه خدمات مالی در سطح جهانی، پاسخگوی نیازهای معامله‌گران و مشتریان متنوعی در سرتاسر دنیا است.

این کاراکتر، نه تنها موسسان و خاستگاه این بروکر را نمایش می دهد، بلکه با ایستادن در قلب لندن، نشان دهنده‌ی گستردگی و دسترسی بین‌المللی HYCM است.

به عنوان یک نهاد تنظیم‌شده و معتبر که تحت نظارت سختگیرانه‌ترین رگولاتورهای مالی جهان عمل می‌کند، HYCM تعهد خود را به ارائه خدمات مالی شفاف و قابل اعتماد به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در هر گوشه‌ای از کره زمین نشان می‌دهد. با بیش از چهار دهه تجربه، این شرکت توانسته است بینش‌های کلیدی را به مشتریان خود ارائه دهد و آن‌ها را در مسیر دستیابی به اهداف مالی‌شان یاری رساند.

تعهد به نوآوری و تکیه بر اصول اخلاقی، HYCM را به یکی از پیشگامان صنعت فارکس تبدیل کرده است. برای انتخاب این بروکر توصیه می کنیم جوانب مختلف آن را بررسی کنید.

شخصیت بروکر اچ وای سی ام HYCM طراحی شده در کارخانه خلاقیت فارکس 360
اچ وای سی ام | ایجاد شده در کارخانه خلاقیت فارکس 360.

آیا بروکر اچ وای سی ام HYCM معتبر است؟

بررسی رگوله ها، مجوزها و اعتبار بروکر HYCM

سازمان رگولاتری انگلیس یعنی FCA دومین سازمان رگولاتری بزرگ دنیا ( پس از NFA امریکا ) است، به دلیل سخت گیری‌هایی که این رگولاتر برای اعطای مجوز به بروکرها اعمال می‌نماید، تعداد بروکرهایی که تحت رگوله آن هستند به نسبت کل بروکرهای فعال در سطح دنیا به حدود 3 درصد نیز نمی‌رسد.

بروکر HYCM تاکنون ۲۰ سال است که به عضویت FCA درآمده و این مجوز بدون وقفه، به شرح زیر تمدید شده است:

-Henyep Capital Markets (UK) Limited، مجاز توسط FCA (UK) با شماره ثبت نام 186171
علاوه بر FCA، این بروکر موفق به دریافت مجوزهای زیر نیز گردیده است:

  • HYCM (Europe) Ltd، دارای مجوز ( CySEC قبرس) اتحادیه اروپا شماره ثبت 259/14
  • Henyep Capital Markets (DIFC) Limited، دارای مجوز (DFSA دبی) شماره ثبت F000048
  • HYCM Ltd، مجاز و تنظیم شده تحت شماره ثبت مرجع پولی CIMA جزایر کیمن به شماره ثبت 1442313
  • HYCM Limited، مجاز توسط FSC (SVG) شماره ثبت 25228 (IBC 2018)
    بنابراین با توجه به کلیه مجوزهای ذکر شده، می‌توان گفت بروکر HYCM از اعتبار بسیار خوبی برخوردار است.

پلتفرم معاملاتی بروکر HYCM

HYCM به عنوان یک ارائه دهنده خدمات مالی پیشرو، پلتفرم‌های معاملاتی پیشرفته را به معامله‌گران خود ارائه می‌دهد. آن‌ها، اولویت و قابلیت اطمینان خود را بر پلتفرم محبوب Meta Trader 4 قرار داده و آن را به عنوان پلتفرم پایه و اصلی در نظر گرفته اند. با این حال در صورت تمایل می‌توانید نسخه جدید Meta trader 5 را نیز انتخاب کنید. شاید جالب باشد که بدانید، بروکر HYCM به رغم فعالیت حدودا ۴۰ ساله‌ی خود، هیچ پلتفرم اختصاصی برای ارائه ندارد!

انواع حساب بروکر HYCM

انواع حساب‌های HYCM شامل سه حساب FIXED، CLASSIC و حساب‌های RAW است که هر یک دارای مدل‌های متفاوتی هستند اما در کلیه حساب‌ها، مدت زمان اجرای معاملات در این بروکر ۱۲ میلی ثانیه است.

حساب Fixed
در حساب Fixed اسپرد ثابت است، به این معنی که کارمزد در معاملات دریافت نمی‌شود اما معاملات خودکار در آن غیر فعال است.

حساب Classic
در حساب کلاسیک اسپردهای متغیر را ارائه می‌دهد، بدون دریافت کمیسیون و در آن امکان معاملات خودکار فراهم گردیده است.

حساب Raw
در حساب Raw اسپرد بین بانکی از 0 پیپ با 4 دلار کمیسیون در هر معامله لحاظ می‌شود.

با این حال، شرایط حساب‌های مختلف ممکن است بر اساس قوانین حوزه قضایی آنها متفاوت و متغییر باشد.

کارمزد معاملات در بروکر HYCM

هزینه‌های HYCM بسته به نوع حسابی که انتخاب یا معامله می‌کنید، تفاوت دارد؛ بنابراین ببینید کدام یک برای سبک معاملاتی شما مناسب‌تر است. میزان کارمزدهای کارگزار نیز مهم است؛ بنابراین، کارمزدهای اضافی مانند کمیسیون برای سپرده‌ها یا برداشت و همچنین کارمزدهای غیر تجاری را حتما از قبل بررسی نمایید.

کارمزد شبانه یا سواپ فری که توسط نرخ بهره شبانه تعیین می‌شود، در باز کردن یک پوزیشن بلند مدت دخیل است؛ خواه پوزیشن خرید «long» یا فروش «short» باشد. کارمزد در اصل از ارزی به ارز دیگر متفاوت است؛ به عنوان مثال، برای سفارش خرید EURUSD برابر با 3.25-٪ است، در حالی که برای فروش 1.25٪ اضافه می‌شود.

همچنین، آنچه باید در نظر بگیرید کارمزد عدم فعالیت است؛ به این معنی که HYCM در صورتی که حساب معاملاتی برای مدت معینی فعالیتی نداشته باشد، ماهانه ۱۰ دلار از موجودی حساب کسر خواهد کرد.

این کارگزاری، حساب‌های ثابت و کلاسیک هر دو معاملات بدون کمیسیون را ارائه می‌دهند در حالی که برای حساب Raw، کمیسیون ۴ دلاری به ازای هر لات را دیافت می‌کند.

اقدامات شرکتی مانند سود سهام و ارزش افزوده سهام، شاخص،‌ CFD‌ها و ETF بر میزان کمیسیون تأثیر می‌گذارد و متغییر است، اما هیچ عدد دقیقی در مورد نحوه پردازش این بازارسازان وجود ندارد.

افتتاح حساب در بروکر HYCM

نام، ایمیل و شماره تلفن اولین مرحله افتتاح حساب آنلاین را تکمیل می‌کند. تمام فرآیند افتتاح حساب مطابق با استانداردهای مراجع قانون‌گذار بر عملکرد بروکر است و شرایط ذیل را شامل می‌شود:

حداقل سرمایه افتتاح حساب در بروکر اچ‌وای‌سی‌ام
حداقل میزان واریز در بروکرHYCM مبلغ ۲۰ دلار است، اما شرط سپرده اولیه برای حساب‌های فیکس و کلاسیک ۱۰۰ دلار و برای حساب RAW به ۲۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب ریل در بروکر HYCM
تأیید اطلاعات برای مطابقت با الزامات قوانین AML/KYCR اجباری است، که معمولاً شامل ارائه یک کپی از مدرک شناسایی تریدر مانند کارت ملی یا پاسپورت و یک مدرک تاییدیه آدرس جهت اثبات محل اقامت است.

پشتیبانی بروکر HYCM

پشتیبانی HYCM در هر شرایط، پرسش‌‌های کاربران به زبان‌های مختلف را از طریق خدمات مشتریان ۲۴ ساعته ۵ روز هفته پاسخگو است. با وجود اینکه خدمات مشتریان فقط در روزهای کاری در دسترس است، اما پشتیبانی از طریق چت زنده، خطوط تلفن بین‌المللی، ایمیل و غیره نیز پاسخگو و قابل دسترسی هستند.

خدمات بروکر HYCM به ایرانیان

همانظور که اطلاع دارید، اغلب رگولاتری‌های معروف دنیا مانند: NFA ،FCA ،ASIC و Cysec به دلیل تحریم‌ها یا مسائل دیگر، با ایران فعالیتی ندارند و تنها برخی از آن‌ها تحت شرایط سخت‌گیرانه‌ای به بعضی کارگزاری‌ها اجازه می‌دهند به شهروندان ایرانی ساکن ایران سرویس‌دهی داشته باشند.

بروکر HYCM از حدود انتهای سال ۲۰۱۷ آغاز به فعالیت با معامله‌گران ایرانی نموده است. این بروکر سابقه زیادی در مارکت ایران ندارد و از همین رو، بازخوردهای کمی از طرف کاربران ایرانی وارد شده است.

بروکر HYCM امکان ثبت نام برای مشتریان ایرانی را از دو طریق فراهم کرده:

  1. از طریق رگوله FCA
  2. از طریق رجیستری سنت وینسنت که دارای محدودیت‌های FCA نیست.

بطور کلی زمانی که یک کاربر قصد افتتاح حساب در هر کارگزاری را دارد، ملزم به تکمیل فرم افتتاح حساب، ارسال مدارک شناسایی (مانند: کارت ملی، پاسپورت و…)، ارسال مدارک مربوط به تاییدیه آدرس محل سکونت و تکمیل پرسش نامه با نام فرم EDD یا Enhanced Due Diligence است.

فرمEDD، یک برگه ارزیابی صلاحیت پیشرفته و جزء قوانین FATF است که سوالات به شرح زیر، بخش‌های مختلف آن را تشکیل می‌دهد.

  • کاربر چه مدت مشغول فعالیت در بازار فارکس است؟
  • میزان تسلط تریدر بر فارکس چقدر است؟
  • میزان درآمد سالانه متقاضی چه میزان است؟
  • شغل مشتری چیست؟

بیشتر این قوانین جهت جلوگیری از پول شویی و تحت فیلتر سازمان FATF است. مسلما تعداد افرادی که درخواست افتتاح حساب آنها در بروکر HYCM مورد پذیرش قرار می‌گیرد، نسبت به سایر بروکرها محدودتر است.
بروکر HYCM در حال حاضر در میان بروکرهای ارائه‌دهنده خدمات فارکس به ایرانیان، تنها بروکری است که مشتریان ایرانی را تحت رگوله FCA انگلستان پذیرش می‌نماید. پس، از همان ابتدای افتتاح حساب به سوالات موجود در فرم افتتاح حساب و فرم EDD به صورت صادقانه و شفاف پاسخ دهید.


در صورت توقف همکاری بروکر با مشتریان ایرانی، شرایط اکانت مشتریان چه می‌شود؟
آنچه تا به حال طی سال‌های اخیر مشاهده شده، شرایط در بروکرهای مختلف متفاوت بوده است. مثلا در اکثر بروکرها یک فرصت به معامله‌گران ایرانی می‌دهند تا طی این مدت معاملات خود را بسته و سرمایه خود را از بروکر خارج نمایند، یا به عنوان نمونه بروکر XM پس از الزام به قطع همکاری با ایرانیان، خدمات به مشتریان قبلی خود را ادامه داد و تنها مشتریان جدید از ایران را نپذیرفت .

با توجه به اینکه بروکر HYCM چند سالی است که تصمیم به آغاز فعالیت با مشتریان ایرانی با قوانین موجود گرفته، پس این یک همکاری کوتاه مدت نخواهد بود. همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که، مقدمات لازم جهت دریافت یک رگوله آفشور برای ایرانیان در حال برنامه‌ریزی است که این موضوع، از تمایل تداوم همکاری فعلی با ایرانیان صحبت می‌کند..

طبق رگوله FCA ماکزیمم لوریج قابل ارائه به مشتریان لوریج 1:200 است ولی امکان دارد در قوانین آتی FCA سقف آن به 1:30 – 1:20 کاهش یابد؛ اما رگوله آفشور اجازه استفاده از لوریج بالاتر (1:400) را نیز به کاربران ایرانی می‌دهد.

پشتیبانی فارسی بروکر HYCM

پشتیبانی مشتریان ۵ روز هفته بصورت ۲۴ ساعته از طریق ایمیل، تلفن و چت زنده به سایر زبان‌ها ارائه می‌گردد. مرکز راهنمایی، که شامل بخش پرسش‌های متداول است، تلاش می‌کند به اساسی‌ترین سؤالات پاسخ دهد.

ساپورت انگلیسی از طریق ایمیل accounts@hycm.com پاسخگوی افراد مسلط به زبان انگلیسی است و فارسی زبانان می‌توانند از طریق ایمیل donya.fard@hycm.com با ساپورت فارسی در ارتباط باشند.

واریز و برداشت ریالی بروکر HYCM

در حال حاضر امکان واریز و برداشت ریالی بصورت مستقیم وجود ندارد و مشتریان این بروکر می‌توانند از طریق کیف پول‌های الکترونیکی مانند وب مانی، پرفکت مانی و صرافی‌ها به راحتی واریز ریالی داشته و بصورت دلاری حساب خود را شارژ نموده و تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند. همچنین، زمان پردازش تراکنش‌ها در بروکر اچ وای سی ام ممکن است حداقل تا یک ساعت طول بکشد که زمان قابل قبولی به حساب می‌آید.

بونوس در بروکر HYCM

بونوس‌های ارائه شده در بروکر HYCM بسیار محدود است؛ پس اگر جزء افرادی هستید که افتتاح حساب و شارژ حساب با بونوس برای شما بسیار اهمیت دارد، این بروکر گزینه جذابی برای شما نیست.

بونوس‌های ارائه شده عبارتند از:

۲۰ دلار بونوس تاییدیه حساب
۱۰درصد بونوس واریز

مزایا و معایب بروکر HYCM

HYCM دارای سابقه طولانی فعالیت در بازار فارکس است و یک کارگزار به شدت تحت قوانین رگولاتوری است. افتتاح حساب در آن آسان بوده و انواع حساب‌های مختلف را ارائه می‌دهد. با این وجود، مانند هر کارگزاری دیگری برخی مزایا و معایب به آن وارد است:

مزایا

  • ارائه هر دو پلتفرم MetaTrader4 و MetaTrader5
  • بستر کاربر پسند
  • اعلام هشدارهای قیمت
  • پشتیبانی از زبان های مختلف
  • ارائه حساب‌های تجاری مختلف
  • ارائه بسترهای معاملاتی مت

معایب

  • پلتفرم اختصاصی ندارد
  • بخش پرسش و پاسخ پراکنده است
  • تنوع کم جوایز و بونوس‌ها محدود
  • ممنوعیت اجرای اکسپرت بر روی حساب‌های فیکس و کلاسیک وجود دارد
  • پشتیبانی ۷ روز هفته وجود ندارد
  • پلتفرم‌های معاملاتی در دسترس تنها متاتریدر ۴ و ۵ است
  • امکان اسکالپ تنها بر روی حساب RAW وجود دارد
  • ارائه تحقیقات داخلی در مقایسه با سایر بروکرها ضعیف است

بله، بروکر HYCM بروکری معتبر و بخشی از یک شرکت جهانی با سابقه درخشان و اعتماد بالا است؛ بنابراین HYCM یک کارگزار کم خطر و مطمئن برای تجارت فارکس به شمار می‌رود.

HYCM یک بازارساز است که خدمات معاملات را برای مشتریان روان می‌سازد.

مسلما به مرور زمان و با توجه به قوانین وضع شده‌ی جدید، امکان قطع فعالیت هر بروکری با ایرانیان وجود دارد؛ چرا که اخیرا شاهد عدم خدمات‌دهی بروکر HOT FOREX به ایرانیان و حتی قطع همکاری صرافی بایننس در حوزه ارزهای دیجیتال با کاربران ایرانی بودیم.

administrator

2 نظر به “بررسی جامع بروکر اچ وای سی ام | HYCM”

  • احمد

    جالبه بدونید که بروکر اچ وای سی ام یکی از بروکرهای معتبر و قدیمی بازار فارکس است که با ارائه یک وب‌سایت حرفه‌ای، نمادهای معاملاتی متنوع و پلتفرم‌های معاملاتی حرفه‌ای، سعی دارد تا بهترین خدمات ممکن را به کاربران فارکس ارائه کند. این بروکر سرعت بالایی در اجرای معاملات دارد و کمیسیون و اسپرد بسیار پایینی را به شما ارائه می‌کند.

  • ارشیا

    بروکر اچ وای سی ام را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین بروکرهای جهان با 40 سال سابقه فعالیت دانست که بیشترین دارایی‌های قابل معامله را به شما ارائه می‌کند. این بروکر حساب‌های معاملاتی فوق‌العاده‌ای دارد که اسپرد و کمیسیون آن‌ها به شدت جذاب و رقابتی هستند. بروکر HYCM با اعتبار بالا به کاربران ایرانی خدمات معامله‌گری را ارائه می‌کند.اچ وای سی ام تحلیل‌های روزانه بازار را در وبسایت خود بارگذاری می‌کند که یک راهنمای خوب برای تریدرهای تازه کار است.

نظر دهید