مزایای بازار فارکس نسبت به سایر بازارها چیست؟

منافع و مزایای بسیاری در داد و ستد فارکس وجود دارد. در اینجا فقط چند دلیل ذکر می شود که چرا بسیاری از مردم این بازار را انتخاب می کنند.

 

بدون واسطه

داد و ستد فارکس سبب حذف واسطه ها می شود و به شما امکان می دهد تا به طور مستقیم با بازاری که قیمت یک جفت ارز خاص را تعیین می کند، معامله کنید.
عدم وجود حجم معاملانی ثابت
در بازارهای آتی (فیوچرز)، اندازه حجم معاملات توسط بورس ها تعیین می شود. به عنوان مثال، مقدار استاندارد برای قرردادهای آتی نقره ، برابر با ۵۰۰۰ اونس است. در فارکس ، شما حجم مورد نظر را جهت انجام معاملات تعیین می کنید. این امر به معامله گران امکان می دهد که حتی با حساب کوچک با موجودی ۲۵ دلار نیز در این بازار شرکت کنند (اگر چه بعدا توضیح می دهیم که چرا حساب ۲۵ دلاری ایده خوبی نیست)

 

هزینه های معاملاتی اندک

هزینه معاملات خرده فروشی (کارمزد خرید فروش) معمولا کمتر از یک دهم درصد در شرایط عادی بازار است. در معاملات بزرگ تر، کارمزد حتی می تواند هفت صدم درصد باشد. البته این بستگی به ضریب اهرمی استفاده شده دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

بازار ۲۴ ساعته

انتظار برای زنگ باز گشایی بازار وجود ندارد. از باز شدن در صبح روز دوشنبه در استرالیا تا بسته شدن بعد از ظهر در نیویورک، بازار فارکس هرگز نمی خوابد. این برای کسانی که می خواهند به صورت .پاره وقت معامله کنند عالی است زیرا می توانند زمان دلخواه معامله را انتخاب کنند: صبح، ظهر، شب
هیچ کس نمی تواند بازار را در کنترل خود در آورد
بازار ارز آنقدر بزرگ است و شرکت کنندگان بسیار زیادی دارد که هیچ نهاد واحدی (حتی بانک مرکزی یک کشور) نمی تواند قیمت بازار را برای مدت زمان طولانی کنترل کند.

 

ضریب اهرمی

در معاملات فارکس، معامله گر با سرمایه اولیه کم، می تواند قرار دادی به ارزش بسیار بالاتر را کنترل کند. ضریب اهرمی این توانایی را به معامله گر می دهد که سود خوب به دست آورد.
برای مثال، کار گزار فارکس ممکن است ضریب اهرمی ۱ به ۵۰ را ارائه دهد، این بدین معنی است که معامله گر با داشتن یک حساب معاملاتی ۱۰۰ دلاری امکان انجام معامله به ارزش ۵۰۰۰ دلار را خواهد داشت.
در حالی که این موضوع بسیار جذاب است، اما به یاد داشته باشید که ضریب اهرمی، شمشیر دو لبه است. بدون مدیریت ریسک مناسب، این درجه بالای ضریب اهرمی می تواند به زبان های بزرگ منجر شود.

 

نقدینگی بالا

از آنجا که بازار فارکس بسیار عظیم بوده و در روز حدود ۵ ترلیون دلار در آن مبادله می شود، دارای بیشترین نقدینگی در میان بازاهای مالی جهانی نیز می باشد . این بدان معنی است که در شرایط عادی بازار، با یک کلیک ماوس بلافاصله می توانید به خرید و فروش بپردازید زبرا معمولا کسی در بازار وجود دارد که مایل است با شما به مبادله بپردازد به همین دلیل هرگز در یک معامله گرفتار نمی شوید

 

موانع کوتاه برای ورود

فکر می کنید که آغاز به کار به عنوان معامله گر ارز هزینه زیادی در بر دارد؟ واقعیت این است که در مقایسه با داد و ستد سهام، اختیار یا آتی ، چنین نیست. کارگزاران آنلاین فارکس، حساب های داد و ستد “مینی” و “میکرو“ را ارائه می کنند که برخی از آنها حداقل موجودی حساب ۲۵ دلار را دارند.
نمی گوییم که باید حساب کاربری با حداقل موجودی را باز کنید اما این امر بازار معامله ارز فارکس را بسیار بیشتر در دسترس فرد متوسطی قرار می دهد که سرمایه معامله آغازین زیادی ندارد.

چیزهای رایگان در همه جا!

بیشتر کارگزاران آنلاین بازار، حساب های دمو (تمرینی) را برای تمرین داد و ستد و ایجاد مهارت های تان همراه با اخبار فارکس و خدمات رسم نمودار ارائه می کنند.
و نکته جالب این است که همه آنها رایگانند!
حساب های تمرینی، منابع بسیار ارزشمند برای کسانی است که قصد دارند مهارت های معاملاتی خود را با «تمرین» افزایش دهند و پس از آن اقدام به باز کردن حساب با پول واقعی نمایند.

administrator

نظر دهید