از خود دفاع کنید! ۴ راه حل برای مقابله با تخلفات بروکرهای فارکس

یکی از مشکلاتی که بخش زیادی از تریدرهای ایرانی با آن مواجه هستند عدم آشنایی کافی با اقداماتی است که باید در هنگام مشاهده تخلف بروکرها انجام دهند. بسیاری از تریدها منفعلانه به بروکر اجازه می‌دهند هر نوع کلاهبرداری که خواست را انجام دهد و برای پس گرفتن حقوقشان پیگیری کافی ندارند. واقعیت این است که اعتبار بروکرها برای آن‌ها مهمترین سرمایه است و مطمئن باشید که اگر مدارک کافی برای اثبات تخلف یک بروکر در دست داشته باشید در اکثر موارد حق خود را پس خواهید گرفت. مگر این‌که بروکر خود را از اساس بر اساس شیوه‌های غیراصولی انتخاب کرده باشید و اعتبار کافی نداشته باشد.

ما در «فارکس سرویسز» علاوه بر معرفی و بررسی و مقایسه بروکرها حاضر به بررسی موارد تخلف بروکرها و افشای این تخلفات در سایت هستیم. چنانچه تمایل به گزارش تخلف بروکری دارید علاوه بر مطرح کردن آن در انجمن می‌توانید مدارک خود را برای ما ارسال کنید تا در صورت صحت آن‌ها در سایت منتشر نماییم.

مقابله با بروکر متخلف

از خود دفاع کنید

در عین حال که ممکن است احساس کنید میان کارگزاران بد غول‌پیکر مانند فردی قدکوتاه هستید، این بدان معنا نیست که شما مجبورید مورد سواستفاده آنها قرار بگیرید! اگر به این دلیل که به نظر می‌رسد تمامی سودها را کارگزاران می برند، ناامید شده اید، آرام باشید، زیرا ابزارهای ساده و کمی وجود دارد که به شما در یافتن درست و غلط کمک می کنند.

قیمت های ارائه شده را مقایسه کنید

تنها از قیمت های ارائه شده در صحن دادوستد خود استفاده نکنید و قیمت های ارائه شده توسط سایر کار گزاری ها را نیز با هم مقایسه کنید.

هیچ دانشی نسبت به آنچه در مابقی دنیای فارکس در حال رخ داد است، ندارید زیرا خود را به قیمت های ارائه شده از سوی کارگزارتان محدود کرده اید. اگر کارگزارتان کارمزدهای بیشتر برای معاملات را انتخاب کند، نرخ ها را دستکاری کند و و نقاط توقف ضرر شما را فعال کند، هیچ راهی ندارید که بفهمید آیا این تغییرات شبیه تغییرات بازار عمومی است یا خیر.

بهترین روش برای انجام این کار، مشترک شدن در خبرگزاری های دوم، سوم و حتی چهارم اطلاع رسانی قیمت است. به این صورت، نگاه دیگری نیز به بازار دارید، این فرصت را دارید که مطمئن شوید آیا قیمت به همان شکلی که نشان داده شده تغییر کرده یا خیر.

همه چیز را ثبت کنید

همیشه دفتری مشروح از پیگیری تمامی معاملات خود داشته باشید! همیشه، همیشه، همیشه! همانند دادگاه، برای ایجاد پرونده نیاز به شواهد دارید. ممکن است احساس کنید سر شما کلاه گذاشته شده، اما اگر هیچ چیز برای پشتیبانی از آن نداشته باشید، آن گاه آن احساس تنها به صورت یک احساس باقی خواهد ماند.

آسان ترین راه برای نگاه داشتن سوابق عکس گرفتن از هر سفارشی است که ارائه می کنید، هر دادوستدی که انجام می دهید و سایر فعالیتهای مشکوک کارگزار مانند ارائه قیمت های عجیب.

نه تنها این رویدادنگاری دادوستدها خوب است، بلکه در مواردی که با ارائه قیمتی منحرف کننده دستخوش فریب قرار می گیرید، می تواند مفید باشد. با پیگیری صحیح داد و ستدهایی که انجام داده اید، می توانید به خود اطمینان دهید که هنگامی که ادعایی را در برابر کار گزارتان تنظیم می کنید، همواره شواهد مورد نیاز برای پشتیبانی از ادعایتان را خواهید داشت.

باید بدانید که هر اقدامی که در متاتریدر انجام میدهید در فایل log ذخیره می‌شود و می‌توانید از آن برای اثبات مدعای خود در آینده استفاده کنید.

اقدامی قانونی تنظیم کنید

اگر نتوانید مشکلتان را با کارگزار خود حل کنید، آن‌گاه زمان آن است که اقدامی قانونی انجام دهید.

اگر آن بروکر دارای رگوله معتبر است از طریق رگوله می‌توانید شکایت خود را پیگیری کنید. مهمترین کارکرد رگولاتوری‌ها نظارت بر نحوه فعالیت بروکر و رسیدی به شکایات مشتریان است.

اکثر کارگزاران هنگامی که با تهدید به اقدام قانونی روبه رو می شوند، تسلیم می گردند، اما اگر تسلیم نشوند هم می توانید هم از طریق انجمن ملی معاملات سلفي (NFA) اقدام کنید و هم از مسیر کمیسیون تجارت معاملات آتی کالاها (CFTC).

CFTC دارای برنامه پرداخت خسارت است که «تالار گفتگوی کم خرج، سریع، منصفانه و بی طرف ارائه می کند تا به اعتراضات مشتریان رسیدگی کرده و اختلاف های میان مشتریان معاملات آتی و متخصصان دادوستدهای معاملات آتی کالا را حل و فصل می کند».

همچنین NFA برنامه داوری اوساطت دارد که به کارگزارها و مشتریانشان کمک می کند اختلاف های خود را حل کنند.

شکایت خود را با ما در میان بگذارید

یکی از مهمترین دلایل تأسیس «فارکس سرویسز» دفاع از حقوق تریدرها و معامله‌گران ایرانی بوده است. باید بدانید که بروکرهای معتبر برای اعتبار و برندینگ خود هزینه‌های سرسام‌آوری می‌کنند و هیچ چیز را مهمتر و باارزش‌تر از اعتبارشان نمی‌دانند. پس اگر واقعا حق با شما باشد حتما با مطرح کردن آن به پاسخ خود خواهید رسید. اگر بعد از گفتگو با پشتیبان بروکر به نتیجه نرسیدید ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. با مطرح کردن تخلفات در انجمن ما نیز در دفاع از حقوق شما خواهیم کوشید.

administrator

نظر دهید