چگونه از میانگین متحرک به عنوان حمایت و مقاومت پویا استفاده کنیم؟

راه دیگر استفاده از میانگین متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح مقاومت و حمایت پویا است. دوست داریم آن را پویا بنامیم به دلیل اینکه مشابه خطوط حمایت و مقاومت افقی معمولی نیست.

آن‌ها همواره با توجه به قیمت‌های اخیر در حال تغییر هستند.

معامله‌گران بسیاری وجود دارند که به این میانگین‌های متحرک به عنوان حمایت یا مقاومت کلیدی نگاه می‌کنند. این معامله‌گران زمانی که قیمت پایین می‌رود و سطح میانگین متحرک را لمس می‌کند، خرید انجام می‌دهند یا اگر قیمت افزایش یافت و به میانگین متحرک رسید، می‌فروشند.

در اینجا نگاهی به نمودار ۱۵ دقیقه‌ای پوند بریتانیا/دلار آمریکا و ورود در 50 EMA می‌اندازیم. بیایید ببینیم که آیا به عنوان حمایت یا مقاومت پویا عمل می‌کند؟

 

exponential-moving-average-support-resistance-FXSERVICES.IR

به نظر می‌رسد واقعاً عملکرد خوبی داشته! هر بار که قیمت نزدیک 50 EMA شد و آن را تست می‌کرده، سطح میانگین متحرک به عنوان مقاومت عمل کرده و قیمت به پایین برگشته. شگفت انگیز است، نه؟

چیزی که شما باید در ذهن داشته باشید این است که اینها درست مثل خطوط حمایت و مقاومت معمولی هستند.

به این معنی که این احتمال هست که همیشه قیمت با برخورد به میانگین متحرک عکس‌العمل نشان ندهد. ممکن است زمانی کمی از آن عبور کند و بعد در جهت روند حرکت کند. تازه ممکن است زمانی قیمت به صورت انفجاری از آن عبور کند.

 

استفاده از دو میانگین متحرک به عنوان منطقه حمایت و مقاومت

زمان‌هایی نیز وجود دارند که قیمت ماقبل آن کاملاً نابود می‌شود. کاری که برخی معامله‌گران انجام می‌دهند این است آنها روی دو میانگین متحرک وارد می‌شوند، و تنها زمانی که قیمت در وسط فضای بین دو میانگین متحرک است، خرید یا فروش می‌کنند.

می‌توانید این ناحیه را «منطقه طلایی» بنامید.

بیابید نگاه دیگری به نمودار ۱۵ دقیقه‌ایGBP / USD بیاندازیم، ولی این بار اجازه دهید از میانگین‌های متحرک نمایی ۱۰ و ۲۰ استفاده کنیم.

 

moving-average-zone-FXSERVICES.IR

از نمودار بالا می‌بینید که قیمت اندکی (چند پیپ) از EMA10 عبور کرده، بعد به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

برخی معامله‌گران هستند که از استراتژی‌های روزانه مثل این استفاده می‌کنند.

ایده این است که درست مثل نواحی حمایت و مقاومت افقی خود، این میانگین‌های متحرک باید مانند مناطق با زمینه‌های مورد منفعت خودتان تلقی شوند.

بنابراین منطقه بین میانگین‌های متحرک می‌تواند به عنوان محدوده‌ای از حمایت یا مقاومت در نگاه شود.

 

شکست حمایت و مقاومت پویا

حالا می‌دانید که میانگین‌های متحرک می‌توانند به طور بالقوه به عنوان حمایت و مقاومت عمل کنند. با ترکیب تعدای از آنها، می‌توانید خودتان منطقه‌ی خوب کوچکی داشته باشید. اما این را هم باید بدانید که آن‌ها می‌توانند بشکنند، مثل هر سطح حمایت و مقاومت دیگری!

اجازه دهید نگاه دیگری به EMA50 در نمودار ۱۵ دقیقه GBP / USD بیاندازیم.

 

exponential-moving-averages-break-FXSERVICES.IR

در نمودار فوق، می‌بینیم که EMA50 به عنوان سطح مقاومت قوی برای مدتی که GBP / USD بارها و بارها بالا و پایین می‌رود.

با این حال، همان طور که ما با باکس رنگ قرمز مشخص کرده‌ایم، قیمت در نهایت می‌شکند و به شدت بالا می‌رود. پس از آن قیمت بر می‌گردد و دوباره EMA50 را تست می‌کند، که ثابت می‌شود سطح حمایتی قوی است.

خلاصه که خودتان همه چیز را دیدید.

میانگین‌های متحرک نیز می‌توانند به عنوان سطوح مقاومت و حمایت داینامیک یا پویا عمل کنند.

یک چیز خوب در مورد استفاده از میانگین متحرک این است که آنها همواره در حال تغییر هستند، که به این معنی است که می‌توانید آن را روی نمودار خود بیندازید و لازم نیست که در گذشته به دنبال تعیین نقطه سطوح حمایت و مقاومت احتمالی باشید.

خطی که به احتمال زیاد نشان‌دهنده منطقه متحرک مورد علاقه شماست را میدانید. البته تنها مشکل این است که بدانید کدام میانگین متحرک را استفاده کنید.

administrator

نظر دهید