معرفی و بررسی صرافی اوکی اکسچنج | OK-EX

صرافی اوکس

در میان صرافی هایی که سالهای زیادی در ایران فعالیت می کنند، باید به صرافی اوکی اکسچنج اشاره کنیم. این صرافی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده و در ابتدای فعالیت خود تنها محدود به خرید و فروش چند ارز دیجیتال خاص بود. ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین تنها رمز ارزهایی بودند که در این صرافی مورد معامله قرار می گرفتند.

امنیت: متوسط
نوع صرافی: ایرانی
سال تاسیس: 1396
دفتر مرکزی: مشهد
تعداد توکن: 14
پشتیبانی: تیکت، چت آنلاین، تلفن
پشتیبانی 24 ساعته: دارد

کارمزد معاملات: 0.35 درصد
امکان معامله بدون احراز هویت:
ندارد
سقف برداشت بدون احراز هویت: یک بیت کوین
امکان ترید: دارد
بازار فیوچرز: ندارد
معامله مارجین: ندارد
نگهداری دارایی در صرافی: دارد

معرفی صرافی اوکی اکسچنج Ok-Ex

در میان صرافی هایی که سالهای زیادی در ایران فعالیت می کنند، باید به صرافی اوکی اکسچنج اشاره کنیم. این صرافی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده و در ابتدای فعالیت خود تنها محدود به خرید و فروش چند ارز دیجیتال خاص بود. ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین تنها رمز ارزهایی بودند که در این صرافی مورد معامله قرار می گرفتند.

پس از گذشت مدتی صرافی اوکی اکسچنج سطح فعالیت خود را ارتقا بخشید و ارزهای دیجیتال بیشتری برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار داد. تمام صرافی های معتبری که در ایران استفاده می شوند، به دلیل داشتن برخی مزایا و معایب از درجه محبوبیت متفاوتی برخوردار هستند. برای شروع کار، بهتر است نگاهی به وبسایت اصلی این صرافی بیندازید.

 

اوکی اکسچنج ورود به سایت اصلی OK-EX

اگر تمایل دارید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، بهتر است ابتدا صرافی معتبری بیابید که با استفاده از آن بتوانید رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. یک صرافی معتبر باید از سرعت بالا در خرید و فروش ارزهای دیجیتال برخوردار بوده و از رمز ارزهای محبوب و جدیدی که وارد بازار می‌شوند به خوبی پشتیبانی کند. صرافی اوکی اکسچنج یکی از صرافی‌هایی است که در زمینه ارز رمزنگاری‌شده در ایران مشغول فعالیت است. این صرافی را شرکت آماتیس در سال ۱۳۹۴ تأسیس کرد.

اوکی اکسچنج ابتدا یک پلتفرم بود که فعالیت آن محدود به خرید و فروش چند ارز دیجیتال همانند بیت‌کوین، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش بود. اما از ۶ سال پیش تاکنون در زمینه صرافی نیز فعالیت دارند. بخش صرافی اوکی اکسچنج طراحی و راه‌اندازی شد تا یک استارتاپ مالی تاسیس کنند و به علاوه تحریم کاربران ایرانی را دور بزنند.

این صرافی همیشه در تلاش بوده تا سطح کیفی خدمات خود را افزایش داده و بستری امن و مطمئن برای معاملات به کاربران ایرانی ارائه دهد. مدیران صرافی اوکی اکسچنج، مدعی هستند که آنها از بستر امنی برای انجام معاملات استفاه می‌کند.

صرافی اوکی اکسچنج

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در صرافی OKex

اولین و مهمترین مسئله ای که کاربران در استفاده از یک صرافی به آن توجه میکنند، ارزهای دیجیتالی است که توسط این صرافی پشتیبانی می شود. صرافی اوکی اکسچنج از جمله صرافی های معتبری است که از دو پلتفرم مجزا برخوردار بوده و از این رو، قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هر یک از این پلتفرم های از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که لازم است هر یک از آنها را به صورت مجزا بررسی کنیم.

پلتفرم اول صرافی اوکی اکسچنج مربوط به خرید و فروش است که با وجود محبوبیت زیاد، امروزه دیگر از این پلتفرم ها استفاده نمی‌شود. اما در این صرافی بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی شده و دارندگان رمزارزها می‌توانند به سرعت رمزارز خود را به این وبسایت فروخته و یا از آن رمز ارز خود را خریداری کنند.

 

اوکی اکسچنج تریدر چیست؟

پلتفرم دوم یا همان اوکی اکسچنج تریدر جایی است برای انجام معاملات بر روی ۱۸ رمزارز مختلف. تنوع رمزارزهای قابل معامله در این پلتفرم در مقایسه با سایر صرافی‌های ایرانی از جمله نوبیتکس قابل قبول بوده و همانطور که در ادامه بیان خواهیم کرد، کارمزد معاملات نیز در بازه‌ی منطقی است. این صرافی با داشتن سابقه طولانی مدت در زمینه معامله رمز ارزها، تاکنون دچار مشکل هک نشده است. به همین دلیل می توان به این صرافی اعتماد نموده و از آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و انجام معامله در زمینه رمز ارزها استفاده کرد.

صرافی اوکی اکسچنج

 

آیا صرافی اوکی اکسچنج قابل اعتماد است؟

این طور که مدیران این صرافی می‌گویند در صرافی اوکی اکسچنج بیشتر از ده متخصص در حوزه‌های برنامه‌نویسی، بهینه‌سازی و امنیت مشغول به تلاش هستند. اما قطعا نمی‌توان به فقط به حرف استناد کرد و لازم است از این صرافی فقط جهت مبادله رمز ارز استفاده کنید و نه نگهداری آن. در این صرافی می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز و با پرداخت کمترین کارمزد اقدام به خرید و فروش یا ثبت سفارش کنید.

 

صرافی اوکی اکسچنج چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

  • بخش پشتیبانی این صرافی همه روزه و در همه ساعات شبانه‌روز فعال است و کاربران می‌توانند سوالات خود را به صورت ۲۴ ساعته از تیم پشتیبانی صرافی بپرسند.
  • نرخ کمیسیونی که این صرافی دریافت می‌کند، ۰.۲ درصد است.
  • تا الان بیشتر از ۴۰۰ هزار کاربر در این صرافی فعال هستند.
  • در این صرافی حداقل مبلغ قابل فروش ارز دیجیتال حدود ۱۰ دلار به ریال است.
  • امکان معامله ۱۵ ارز دیجیتال در صرافی اوکی اکسچنج فراهم شده است؛ ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین، دوج‌کوین، اتریوم، ترون، ریپل، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، استلار و … .
  • در این صرافی می‌توانید رمزارز به رمزارز، درمزارز به ریال، و ریال به رمزامرز را مبادله کنید.
  • در این صرافی کاربران می‌توانند معامله همتا به همتا و بدون واسطه یا p2p انجام دهند.
  • تنها کوین‌هایی مثل بیت‌کوین، دوج‌کوین، تتر، لایت‌کوین، ریپل و اتریوم از طریق تبادل بی‌واسطه معامله شوند.
  • دو سامانه مجزای اوکی اکسچنج و اوکی اکسچنج تریدر در این صرافی به کاربران ارائه خدمات می‌کنند.
  • مدت زمانی که طول می‌کشد تا از حساب صرافی ریال به حساب بانکی معامله‌گران واریز شود بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت متفاوت است.
  • امکان واریز تا ۱۵ میلیون تومان در هر روز برای کاربران وجود دارد.

 

مزایای صرافی اوکی اکسچنج چیست؟

  • در قسمت وبلاگ سایت اوکی اکسچنج مطالب خوبی برای آموزش ارز دیجیتال برای کابران قرار داده شده است.
  • اگر شما کاربر این صرافی باشید و کسی را به فعالیت در این صرافی دعوت کنید، ۲۵ درصد از کمیسیون معاملات آنها به شما پرداخت می‌شود.
  • کاربران این صرافی از طریق همه کارت‌های عضو شتاب می‌توانند پرداخت ریالی داشته باشند.
  • کاربران اپلیکیشن این صرافی را می‌توانند روی گوشی‌های اندرویدی و آی او اسی خود نصب کنند.
  • صرافی اوکی اکسچنج رابط کاربری نسبتا خوبی دارد.
  • شما می‌توانید به طور آنی و سریع از کیف پول اوکی اکسچنج برداشت داشته باشید.
  • شما می‌توانید در این صرافی خرید و فروش‌های خود را با بالاترین سرعت انجام دهید.
  • به ازای هریک از ارزهای دیجیتالی که در این صرافی پشتیبانی می‌شود، کاربران می‌توانند کیف پول گرم دریافت کنند.
  • این صرافی امینیت بالایی دارد و منابع ذخیره سرد دارد برای محافظت آفلاین از دارایی‌های معامله‌گران.

 

معایب صرافی Ok Exchange چیست؟

  • اگر از روش‌های معاملاتی متنوع‌تری در این صرافی پشتیبانی می‌شد، بهتر بود. روش‌هایی مانند مارجین و فیوچرز.
  • پشتیبانی نکردن از رمز ارزهای متنوع.
  • پایین بودن حجم نقدینگی.
  • اگر در این صرافی روش‌های متنوع‌تری برای ثبت سفارش ارائه می‌شد، می‌توانست رضایت بیشتری جذب کند.

کارمزد دریافتی صرافی اوکی اکسچنج به چه صورت است؟

ثبت نام در صرافی اوکی اکسچنج مانند دیگر صرافی‌ها رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست. ولی هنگامی که شما در این صرافی معامله انجام می‌دهید و ارز دیجیتال خرید و فروش می‌کنید، کارمزدی از شما دریافت می‌شود. این کارمزد از دو طرف معامله یعنی هم از Maker و هم از Taker دریافت می‌شود. پس زمانی که می‌خواهید صرافی انتخاب کنید، باید به تمام هزینه‌های ترید در پلتفرم موردنظر توجه داشته باشید. معمولا این طور است که هزینه‌های انجام معاملات، سقف واریز و سقف برداشت به سطح کاربری معامله‌گر وابسته است. و اینکه سطح کاربری فرد چگونه است به این وابسته است که مراحل احراز هویت را گذرانده یا نه، و اینکه در یک ماه گذشته حجم معاملاتش چه میزان بوده است.

به اضافه هزینه‌هایی که صرافی دریافت می‌کند، برداشت هریک از ارزهای دیجیتالی که در صرافی موردنظر پشتیبانی می‌شود، نیز ممکن است هزینه‌بردار باشد و این بستگی دارد به قوانین شبکه کوین و شبکه‌ای که کاربر انتخاب می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان گفت واریز رمزارز هزینه‌ای برای کاربر ندارد ولی برداشت رمزارز هزینه‌بردار است. کارمزدی که درگاه بانکی در صرافی اوکی اکسچنج دریافت می‌کند ۱/۵۰۰ است.

صرافی اوکی اکسچنج

پلتفرم های معاملاتی اوکی اکس

اوکی اکس در حال توسعه و تدوین پلتفرم‌های مختلف بوده تا نیاز تمامی علاقه مندان را برطرف کند. اما در حال حاضر، پلتفرم های معاملاتی این صرافی ایرانی محدود به دو نسخه هستند. نسخه اصلی و اولیه‌ی، نسخه‌ی وب بوده که با ورود به سایت و پس از ثبت نام، به پنل معاملاتی خود دسترسی خواهید داشت.

صرافی اوکی اکسچنج

امنیت صرافی اوکی اکسچنج چگونه است؟

مطمئنا امنیت صرافی عامل مهمی برای انتخاب صرافی توسط معامله‌گران است. یکی از روش‌های امنیتی که صرافی اوکی اکسچنج از آن استفاده می‌کند، این است که بیشتر دارایی‌های کاربران را در کیف پول سرد به صورت آفلاین نگه‌داری می‌کند. البته اکثر صرافی‌ها از این روش استفاده می‌کنند. عکس‌هایی که کاربران در زمان احراز هویت ارسال می‌کنند به صورت آفلاین ذخیره می‌شود.

اطلاعات کاربران نیز با پیشرفته‌ترین روش‌های کدنویسی ذخیره می‌شوند. روش آخر روشی است که کاربر باید در استفاده از آن دقت داشته باشد و آن این است که رمز عبوری قوی انتخاب کند و به یاد داشته باشد که رمزعبورش را افراد دیگر متوجه نشوند. و همچنین ورود دومرحله‌ای 2FA را فعال کند.

 

آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در اوکی اکسچنج

برای آنکه بتوانید از صرافی های معتبر ایرانی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمایید، لازم است ابتدا در صرافی مورد نظر ثبت نام کنید. تمامی مراحل ثبت نام در صرافی اوکی اکس به زبان فارسی است. شما برای ثبت نام نیاز به شماره ملی و شماره شناسنامه خود خواهید داشت. پس بهتر است تمام مدارک لازم برای ثبت نام در صرافی اوکی اکسچنج را آماده کرده و سپس اقدام به ثبت نام در سایت صرافی نمایید. حتما به خاطر داشته باشید که اگر تمایل دارید در صرافی مورد نظر خود اقدام به انجام معامله و خرید و فروش رمز ارز نمایید، حساب کاربری خود را تایید کنید. برای این کار نیاز به ثبت کارت بانکی و ارسال مدارک احراز هویت خواهید داشت.

پس از انجام این مراحل شما قادر خواهید بود از کیف پول های دیجیتال صرافی اوکی اکس نیز برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتالی خریداری نموده خود نمایید. برای خرید رمز ارزها از صرافی اوکی اکسچنج باید مقداری پول به حساب خود واریز کرده و سپس اقدام به خرید ارز دیجیتال نمایید. اما در صورتی که تمایل به فروش توکن های رمز ارز خود دارید، کافیست بر روی دکمه تبادل ارز کلیک کرده و رمز ارز مورد نظر خود برای فروش را انتخاب کنید. شما در مقابل این رمز ارز قیمت را وارد کرده و دکمه ادامه را بزنید. این مرحله به اتمام رسیده و شما ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای فروش عرضه نموده اید.

 

کد معرف اوکی اکسچنج

اگر به دنبال کد معرف برای افتتاح حساب در اوکی اکس هستید، از عدد “523953” استفاده کنید تا معاملات شما همراه با تخفیف انجام شود. همچنین می‌توانید با کلیک کردن برروی این لینک، مستقیما وارد صفحه‌ی افتتاح حساب (به همراه کد معرف اوکی اکسچنج) شوید.

 

کلاهبرداری صرافی اوکی اکسچنج

خوشبختانه تا کنون موردی در خصوص رفتار غیرحرفه‌ای یا مشکلات زیرساختی (از جمله هک شدن) صرافی اوکی اکسچنج گزارش نشده و در کل می‌توان در خصوص امنیت این صرافی دیجیتال، مطمئن بود. در صورتیکه هرگونه موردی گزارش شود، به سرعت به اطلاع شما خواهیم رساند.

administrator

نظر دهید