معرفی و بررسی صرافی کوینکس | Coinex

صرافی کوینکس

کوینکس در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی در هنگ کنگ که هم اکنون به عنوان بزرگترین مهد مبادلات ارز دیجیتال شناخته می‌شود تأسیس شد. تیم اصلی این صرافی متشکل از بهترین متخصصان امور مالی و اینترنت هستند که تجربیات بسیار فراوانی در زمینه کریپتوکارنسی نیز دارند.

در حال حاضر این صرافی به بیش از ۱۰۰ کشور در جهان خدمات ارائه کرده و کاربران می‌تواند رمزارزهای مورد علاقه خود را در آن معامله کنند.

سال تاسیس: 2017
امنیت:
متوسط
دفتر مرکزی: هنگ کنگ
کارمزد: 0.1 درصد
امکان معامله بدون احراز هویت: دارد
قابل برداشت بدون احراز هویت: 5 بیت کوین
پشتیبانی 24 ساعته: دارد
پشتیبانی فارسی: دارد

بازار فیوچرز: دارد
امکان ترید: دارد
معامله مارجین: دارد
نگهداری دارایی در صرافی: دارد
توکن اختصاصی: CoinEx Token
امکان احراز هویت ایرانیان: ندارد
امکان معامله با IP ایران: دارد
نیاز به IP ثابت: ندارد

← افشای ریسک: مسئولیت انتخاب صرافی و مشکلات احتمالی آن و سود و ضرر افراد به عهده خود آنان است و «فارکس سرویسِز» در این‌باره مسئولیتی ندارد.

معرفی و بررسی جامع صرافی کوینکس

کوینکس در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی در هنگ کنگ تأسیس شد. هم اکنون کوینکس به عنوان یکی از صرافی‌های مطرح در سطح جهان شناخته می‌شود. تیم اصلی این صرافی متشکل از بهترین متخصصان امور مالی و اینترنت هستند که تجربیات بسیار فراوانی در زمینه کریپتوکارنسی نیز دارند. در حال حاضر این صرافی به بیش از ۱۰۰ کشور در جهان خدمات ارائه کرده و کاربران می‌تواند رمزارزهای مورد علاقه خود را در آن معامله کنند.

 

ورود به سایت کوینکس | Coinex

سایت این صرافی بسیار کاربرپسند است و از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند.

 

صرافی ارز دیجیتال کوینکس|CoinEX|fx360.ir

 

توکن مخصوص صرافی کوینکس

صرافی کوینکس بلاک‌چین و توکن مخصوص خود را داشته که در سال 2019 میلادی آن را به طور رسمی منتشر کرد. همچنین استفاده از قوانین معامله‌گری و تجاری شفاف و ایجاد دارایی‌های خود کنترل شونده از برنامه‌های اجرایی کوینکس چین برای ادامه کار است. همچنین اگر شما توکن CET را که توکن صرافی کوینکس است خریداری کنید و در کیف پول دارایی‌های خود ذخیره کنید، کمیسیون مبادلات شما شامل 40 درصد تخفیف خواهد شد. جهش قیمت توکن CET در ماه‌های گذشته نیز به علت افزایش اعتبار این صرافی دیجیتال بوده است.

 

کوینکس جزو صرافی هایی که ایران را تحریم نکرده اند

امروزه یکی از مهمترین مشکلات معامله گران ارزهای دیجیتال، بایننس و فارکس، مسئله تحریم‌ها و عدم پشتیبانی ناگهانی صرافی‌ها و بروکر هاست. همانطور که تا کنون شاهد قطع همکاری چندین بروکر مانند هات‌فارکس، فارکس‌تایم و اکسنس و صرافی‌هایی مانند صرافی بایننس و بیتمکس بوده‌ایم؛ بنابراین، این ویژگی برای کاربران ایرانی نسبت به سایر کشورها از اهمیت ویژه­ای برخوردار است که می‌توان گفت تاکنون صرافی کوینکس هیچ مشکلی با ایران نداشته و برای استفاده از پلتفرم معاملاتی آن، نیاز به تغییر آی پی ارتباطی خود ندارید. همچنین جهت احراز هویت در این صرافی و افزایش سقف تراکنش‌هایتان می‌توانید از پاسپورت ایرانی استفاده نمایید.

 

رقبای اصلی صرافی کوینکس

اگرچه کوینکس جزو بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خصوصا برای ایرانیان است، اما می‌توان صرافی‌های دیگری نیز پیدا کرد که خدمات و کیفیتی مشابه با این صرافی دیجیتال معتبر داشته باشند. از رقبای اصلی این صرافی می‌توان به Bit-z، بایننس (که به ایرانیان خدمات نمی‌دهد، اما جزو صرافی‌های برتر محسوب می‌شود) و KuCoin اشاره کرد. شایان ذکر است که کوکوین نیز در کنار کوینکس، یکی از گزینه‌های اصلی جایگزین بایننس بوده و مورد استقبال و توجه ایرانیان قرار گرفته است.

 

مشارکت در پروژه های بلاک چین

این صرافی در آوریل 2019 سرویسی با نام Accelerator (شتاب دهنده) معرفی کرده است. صرافی کوینکس این سرویس را در راستای کمک و ارتقاء پروژه‌های بلاک چین ایجاد کرده که اغلب متخصصان بورس اوراق بهادار از کیفیت و امنیت آن راضی بوده‌اند. همچنین تریدر ها این امکان را دارند تا با شرکت در این پروژه و پیش­بینی آینده خوب برای آن، در سود پروژه شریک شوند. از ویژگی‌های مهمی که صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران باید داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در مورد صرافی کوینکس مورد ارزیابی قرار گرفته است:

 

امکان سپرده گذاری رایگان (Lending)

صرافی کوینکس امکان سپرده گذاری یا lending را فراهم کرده است. این روش درواقع نوعی درآمد­زایی، بدون فعالیت مداوم در بازار ارزهای دیجیتال است. بدین صورت که صرافی از شما قرض یا وام می‌گیرد و در ازای آن سود پرداخت می‌کند. شما منابع مالی خود را به معامله‌گران صرافی وام می‌دهید و در ازای آن به صورت ثابت و یا متغیر بهره دریافت می­کنید. جهت دریافت بهره و سپرده می‌توانید از گزینه‌های مختلفی از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر، یا ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنید.

این صرافی هیچ روش سپرده‌گذاری دیگری را به جز ارز دیجیتال نمی‌پذیرد؛ بنابراین شما محدود به استفاده از ارز دیجیتال بوده و اگر ارز دیجیتالی ندارید و قصد مبادله در این صرافی را دارید ابتدا باید، ارز را خریداری کرده و سپس به عنوان سپرده آن را در کوینکس واریز کنید. صرافی برای برداشت این سپرده هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اما با توجه به نوع قرار داد، شما امکان برداشت سپرده خود را تا زمان مشخص و به میزان مشخصی نداشته و دارایی شما قفل (اصطلاحا Lock) می‌شود.

 

کارمزد معاملات صرافی کوینکس

این صرافی نیز مانند دیگر صرافی‌ها درصدی از معاملات خریدار و فروشنده را که برابر با ۰.۱ درصد از کل مبلغ معامله، دریافت می‌کند. این هزینه نسبت به سایر صرافی‌ها کمتر بوده و عموما در دیگر صرافی‌ها کارمزد معاملات تقریباً ۰.۲۵ درصد است (مثلا کارمزد نوبیتکس معادل ۰.۳۵ درصد است). در صورت برداشت موجودی از حساب نیز کارمزد برداشت بسیار کم بوده و برای مثال، هنگام برداشت رمزارز بیتکونی، مبلغی به اندازه ۰.۰۰۰۲۱ بیتکوین در هر برداشت کسر خواهد شد که در این مورد نیز کوینکس مانند اکثر صرافی‌های معروف دیگر عمل می‌کند (برای مثال کارمزد برداشت بیتکوین در صرافی نوبتیکس معادل ۰.۰۰۰۳۵ بیتکوین است).

 

ارائه اهرم معاملاتی

صرافی کوینکس در ابتدای کار اجازه معاملات اهرمی را به کاربران نمی‌داد. اما از ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ این امکان را به کاربران خود ارائه کرد. همانطورکه می ­دانید معاملات اهرمی یا لوریج دار، یک سرمایه چند برابری در اختیار تریدر می‌گذارد تا امکان دریافت سود چند برابری را فراهم آورد اما عدم استفاده صحیح از این قابلیت می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. بنابراین در استفاده از اهرم معاملاتی حتما جانب احتیاط را رعایت نمایید.

 

پشتیبانی سریع کوینکس

معمولاً مشکلاتی در حین کار و معامله پیش میاید که نمی‌توانیم خودمان و یا با جستجو در گوگل آن ایراد را برطرف کنیم؛ بنابراین لازم است تا صرافی مورد نظر، پشتیبانی سریع و دقیقی ارائه داده و مشکل ما را حل نماید. این صرافی شماره تلفن، چت یا ایمیلی برای اعلام مشکلات احتمالی در زمان کار ندارد و تنها دو گزینه ارائه داده است. صرافی کوینکس یک مرکز راهنما (Help Center) ارائه داده است و با پیش بینی مشکلات احتمالی راه حل­ های متفاوت را بیان کرده و شما باید با جستجو در بین موارد ذکر شده، پاسخ مورد نیاز خود را بیابید.

روش دوم نیز ارسال تیکت و دریافت پاسخ از طریق پلتفرم است که کمی زمانبر است و به صورت آنلاین پاسخ داده نمی‌شود. پشتیبانی هرچه بیشتر از رمز ارزهای متفاوت و جدید: بعضی از صرافی‌­ها از برخی رمز ارزها پشتیبانی نمی‌کنند. اما شایان ذکر است که صرافی کوینکس از رمزارزهای بسیاری پشتیبانی می­کند و امکان معامله آن­ها در پلتفرم معاملاتی این صرافی وجود دارد.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس|CoinEX|fx360.ir

 

امنیت و محافظت در تمام ابعاد

صرافی کوینکس در این مورد بیشتر شبیه به صرافی بایننس عمل کرده و از یک کپچای مشابه استفاده می‌کند. درمورد امنیت حساب، کاربران می‌توانند از تاییده پیامکی و یا احراز دو مرحله‌ای استفاده نمایند. همچنین زمانی که شما و یا هرکاربر دیگری بدون اطلاع شما (در صورت داشتن اطلاعات مورد نیاز جهت ورود به سیستم) وارد حساب کاربری شما شود، هشداری مبنی بر ورود جدید به سیستم، به شما اعلام خواهد شد. اما خود فضای صرافی رمزگذاری نشده است و حفاظت کلی مربوط به حساب خود افراد است.

البته شایان ذکر است که تاکنون موردی مبتنی بر هک‌شدن توسط هکرها گزارش نشده است. همچنین در آزمون رصدخانه موزیلا به آدرس observatory.mozila.org (موزیلا به منظور کمک به محافظت بهتر مدیران سایت‌ها از وب سایت و کاربران خود، یک اسکنر آنلاین ایجاد کرده که تنظیمات امنیتی سایت‌ها را اسکن می‌کند)، این صرافی نمره امنیتی F را دریافت کرده است که بالاتر از میانگین معمول در بین دیگر صرافی‌هاست اما با این حال تعداد 500 صرافی دیگر نیز این امتیاز را دریافت کرده‌اند.

نکته مهم: اگر در خصوص امنیت سکه‌های خود دچار اضطراب و نگرانی هستید، بهترین راه حل استفاده از یک کیف پول آفلاین است؛ زیرا کیف پول‌های صرافی کوینکس از فضای آفلاین (cold storage) استفاده نمی‌کنند. Cold storage یک کیف پول آفلاین است که در جایی ذخیره می‌شود که به اینترنت متصل نیست و به همین دلیل کیف پول در مقابل دسترسی‌های غیر مجاز و هک‌های سایبری محافظت می‌شود. البته نگه داشتن دارایی در صرافی نیز اشکالی ندارد؛ اما اگر وبسایت دچار مشکل فنی یا هک شود ممکن است دارایی شما نیز به خطر بیفتد؛ بنابراین بهتر است در پایان معاملات، ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول خود انتقال دهید و در کنترل خود داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس|CoinEX|fx360.ir

 

پلتفرم معاملاتی آسان و سریع

رابط کاربری زیبا و راحت قطعاً تأثیر زیادی بر جذب کاربر و کاهش خستگی از کار پشت مانیتور را دارد ،که البته مسئله‌ای سلیقه‌ای نیز هست. در واقع ممکن است یک فرد با این پلتفرم احساس راحتی داشته باشد اما شخص دیگری به آن علاقه‌مند نباشد، اما با توجه به نظرسنجی‌ها اکثریت کاربران از سهولت استفاده از رابط کاربری صرافی کوینکس رضایت دارند. صفحه معاملاتی آن نیز مانند صفحه تریدینگ ویو بوده و ابزارهای آن تفاوت زیادی با دیگر پلتفرم‌­ها ندارد.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس|CoinEX|fx360.ir

اپلیکیشن موبایل کوینکس

این صرافی اپلیکشن خود را به صورت رایگان در اپ استور و گوگل پلی به اشتراک گذاشته که رابط کاربری ساده‌ای نیز دارد و به راحتی می­توانید آن را دانلود و استفاده نمایید. برای دانلود رایگان این اپلیکیشن کافی است ابتدا به سایت اصلی کوینکس مراجعه کرده و ثبت نام نمایید، سپس از گزینه‌ی App، لینک دانلود اپ موبایلی آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس|CoinEX|fx360.ir

administrator

نظر دهید