معرفی و بررسی صرافی اکسیر | Exir

صرافی اکسیر

صرافی اکسیر از سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. این صرافی آنلاین بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارد که از خدمات اکسیر استفاده می کنند. از اکسیر برای معامله در زمینه ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

امنیت: متوسط
نوع صرافی: ایرانی
سال تاسیس: 1396
دفتر مرکزی: تهران
تعداد توکن: 23
پشتیبانی: تیکت، چت آنلاین، تلفن
پشتیبانی 24 ساعته: ندارد

کارمزد معاملات: 0.35 درصد
امکان معامله بدون احراز هویت:
ندارد
سقف برداشت بدون احراز هویت:
امکان ترید: ندارد
بازار فیوچرز: ندارد
معامله مارجین: ندارد
نگهداری دارایی در صرافی: دارد

معرفی و بررسی تخصصی صرافی اکسیر | EXIR

بازار رمز ارزها بازاری پر از هیجان،ریسک و ثروت است! به دلیل رشد چشمگیر این مارکت مدتی است که مردم به آن روی آورده‌اند و از آنجایی که اکثر صرافی های خارجی با ایرانیان مشکل دارند، صرافی های داخلی بستر مناسبی برای فعالیت در این عرصه است.

صرافی اکسیر از سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. این صرافی آنلاین بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارد که از خدمات اکسیر استفاده می کنند. از اکسیر برای معامله در زمینه ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

در ادامه با معرفی یکی از این صرافی های داخلی با شما همراه هستیم.

صرافی اکسیر | exir

تیم موسس صرافی اکسیر

محمد بهاء الدین و علیرضا بیکوردی دانش آموختگان رشته آی تی متولد سال ۱۳۷۰، دو بنیانگذار اصلی صرافی اکسیر هستند که به مدت سه سال تلاش کردند تا موفق شدند این صرافی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران ایرانی قرار دهند. در سالهای اولیه رونق بازار ارزهای دیجیتال، ایرانیان چندان تمایلی به خرید و فروش این رمز ارزها نداشتند.

اما پس از مدتی با مشاهده سودهای زیادی که کشورهای دیگر در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به دست می آورند، آنها نیز ترغیب شدند که وارد این بازار شوند. اما مسلما تحریم بودن کشور ایران معاملات آنها در حوزه ارزهای دیجیتال را با مشکلاتی همراه ساخت. از این رو مهندسان جوان ایرانی به سراغ تاسیس صرافی مطمئن و ایمن برای ورود به این بازار رفتند.

برخی کاربرانی نسبت به میزان کارمزد و پشتیبانی های این صرافی انتقاداتی را مطرح می کنند.

 

مزایا و معایب خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی اکسیر

صرافی آنلاین اکسیر به عنوان یک پلتفرم بومی هوشمند، انتخابی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می رود. می توان از این صرافی برای تبدیل کردن دارایی ها به توکن های مختلف استفاده کرد. این صرافی نیز همچون دیگر صرافی های محبوب در کشور و جهان، از مزایا و معایب خاصی برخوردار است که از جمله مهمترین آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایای صرافی اکسیر

  • پشتیبانی صرافی اکسیر از ارزهای دیجیتال کمیاب همچون کاردانو، تزوس و موارد دیگر
  • قابلیت واریز و برداشت ریالی، اتریوم، بیت کوین و روش های دیگر
  • قابلیت معامله تتر در بازار ارزهای دیجیتال و ریال به رمز ارز
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته اکسیر جهت ارائه خدمات به کاربران
  • کارمزد مناسب معاملات مخصوصا در بازارهای بین المللی
  • خرید و فروش لحظه ای و آسان ارزهای دیجیتال
  • حداکثر حجم معامله روزانه به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان در بیت کوین
  • قابلیت مدیریت ریسک در معاملات

معایب خاص صرافی اکسیر

عدم داشتن امکانات پیشرفته تریدینگ
عدم پشتیبانی از برخی ارزهای دیجیتالی محبوب همچون لایت کوین، اتریوم کلاسیک و موارد دیگر
کارمزد برداشت ریالی ۱۰ هزار تومانی در حالی که کارمزد برداشت ریالی صرافی های دیگر ۵ هزار تومان است

 

نحوه استفاده کاربران ایرانی از صرافی آنلاین اکسیر

تمام کاربران ایرانی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از صرافی آنلاین اکسیر برای انجام تراکنش های مالی خود استفاده کنند. بانک ها، موسسات مالی، شرکت های بورس و دیگر اشخاص حقوقی در کنار اشخاص حقیقی قادر هستند از پلتفرم تریدینگ اکسیر استفاده کرده و جهت توسعه کسب و کار خود از این صرافی بهره مند شوند.

بدون تردید خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران بازار رمز ارزها سود خوبی در پی دارد. از این رو هر روز به تعداد کاربرانی که وارد بازار رمز ارزها می شوند، افزوده می شود. تریدرهای حرفه ای که سالهای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته اند، با استفاده از ابزارهایی همچون API و Websocket که صرافی اکسیر در اختیار آنها قرار داده است، می توانند به راحتی با تمام دنیا معامله کنند.

از سوی دیگر لازم به ذکر است که کاربران ایرانی می توانند از سرویس های کیف پول دیجیتال صرافی اکسیر استفاده کرده و اقدام به ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری کرده خود در این کیف پول ها نمایند.

نحوه ثبت نام و احراز هویت در صرافی رمز ارز اکسیر

اولین مرحله برای استفاده از صرافی ارز دیجیتال اکسیر، ثبت نام در وبسایت صرافی است. برای این کار بهتر است از مرورگر کروم استفاده کنید و وارد وب سایت اکسیر شوید. در منوی اصلی این صفحه گزینه ای با نام ثبت نام وجود دارد که با کلیک بر روی آن شما وارد صفحه دیگری می شوید. در فرم مخصوصی که پیش روی شما قرار می گیرد، لازم است آدرس ایمیل معتبری وارد کرده و از یک گذرواژه مطمئن استفاده کنید.

پس از آن که تمام اطلاعات درخواست شده در مرحله اولیه ثبت نام صرافی اکسیر را تکمیل کردید، دکمه ثبت نام را لمس کنید و منتظر پیغام تایید ایمیل برای فعال سازی صفحه کاربری خود باشید. می توانید در صندوق اینباکس ایمیل خود با لینک فعال سازی مواجه شوید. پس از فعال سازی ایمیل، مرحله ثبت نام شما در وب سایت صرافی آنلاین اکسیر به اتمام رسیده است.

حال می توانید با استفاده از ایمیل خود و گذرواژه ای که در مرحله ثبت نام سایت تعریف نمودید، وارد حساب کاربری خود شده و مراحل احراز هویت را تکمیل کنید. حتما به خاطر داشته باشید که احراز هویت در صرافی اکسیر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تنها پس از احراز هویت قادر خواهید بود از تمام خدمات و امکانات صرافی نهایت استفاده را ببرید.

احراز هویت در صرافی اکسیر

برای آنکه بتوانید اقدام به احراز هویت خود در صرافی اکسیر نمایید، کافیست وارد پنل کاربری خود شده و گزینه احراز هویت را انتخاب کنید. در این بخش ابتدا مدارک شناسایی از شما درخواست می شود، پس از آن باید شماره موبایل خود را وارد سیستم کنید و منتظر پیغام تایید شماره تلفن خود بر روی گوشی باشید. پس از تایید شماره موبایل خود، نوبت به ارسال مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه، مدرک تعیین کننده محل سکونت و عکس پرسنلی می رسد.

پس از تایید این مراحل احراز هویت در صرافی اکسیر نوبت به ارائه اطلاعات حساب بانکی از جمله شماره حساب یا کارت بانکی، نام بانک و شماره شبا می رسد. در نهایت احراز هویت شما به اتمام رسیده و می توانید از پنل کاربری خود جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و واریز و برداشت از کیف پول دیجیتال استفاده کنید.

administrator

نظر دهید