۶ مورد مهمی که باید در انتخاب بروکر به یاد داشته باشید

رقابت بسیار شدید در این بازار و وجود هزاران بروکر، معامله‌گران را با چالش جدیدی به نام بررسی و انتخاب بروکر مناسب روبرو کرده است.

انتخاب بروکر برای ترید می‌تواند روندی بسیار طاقت فرسا و طولانی داشته باشد.

«فارکس سرویسز» با کارشناسانی که دارد تلاش می‌کند در مسیر انتخاب بروکر مناسب به شما کمک کند.

شما می‌توانید از صفحه «بررسی و معرفی بروکرها» مشخصات و نقد و بررسی بروکرهای مختلف را ببینید و بروکر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در این بخش به ۶ مورد اشاره می‌کنیم که باید قبل از انتخاب بروکر به یاد داشته باشید.

نظارت توسط نهادهای مالی

اولین و ابتدایی‌ترین ویژگی که بروکر خوب باید داشته باشد، داشتن سطح بالایی از امنیت است. شما که نمی‌خواهید هزاران دلار پول را به فردی بدهید که به سادگی ادعا می‌کند قانونی است، درست است؟

خوشبختانه بررسی اعتبار بروکر چندان دشوار نیست. سازمان‌های نظارتی در سراسر جهان وجود دارند که بروکرها قابل اعتماد را از کلاهبرداران جدا می‌کنند.

در زیر فهرستی از کشورها با هیأت نظارتی مربوطه‌شان آورده شده است:

ایالات متحده: کمیسیون ملی معاملات آتی (NFA) و کمیسیون تجارت معاملات آتی کالاهای اساسی (CFTC)
انگلستان: مرجع هدایت مالی (FCA) و مرجع نظارتی مالی (PRA).
استرالیا: کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا (ASIC)
نیوزلند: نهاد مالی و نظارتی FSP
سوئیس: کمیسیون بانکداری فدرال سوییس (SFBC).
آلمان: BaFIN ) Bundesanstalt fur Finanzdienstleistungsaufsicht)
فرانسه: AMF ) Autorite des Marches Financiers)
پیش از آن که به فکر سرمایه گذاری در یک بروکر باشید، مطمئن شوید که آن بروکر عضو هیأت های نظارتی مذکور در بالا است.

هزینه معامله

صرف نظر از نوع معامله گری که هستید، همواره در معرض هزینه‌های معامله هستید. هر زمانی که وارد تریدی می‌شوید، مجبورید که هزینه‌ای برای کارمزد معامله یا کمیسیون بپردازید. بنابراین طبیعی است که به دنبال ارزان‌ترین و بهترین نرخ‌ها باشید. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد معامله ارزان را به بهای بروکر مطمئن‌تر قربانی کنید.

تمامی جوانب و هزینه‌های جانبی بروکر مورد نظرتان را بررسی کنید و سپس گزینه‌های موجود خود را بازبینی کنید. همه چیز به آن بستگی دارد که توازن صحیحی میان امنیت و هزینه پایین معاملات برقرار کنید.

پرداخت و دریافت وجه

بروکرها خوب، به شما این اجازه را خواهند داد که بدون زحمت سرمایه‌های خود را سپرده و عایدات حاصل از آن را دریافت کنید. بروکرها واقعاً هیچ دلیلی برای دشوار کردن پس گرفتن سودتان ندارند، زیرا تنها دلیلی که آنها سرمایه‌های شما را نگه می‌دارند، سهولت انجام معاملات است.

بروکر شما تنها برای ساده‌تر کردن ترید، پول شما را نزد خود نگه می‌دارد، بنابراین دلیلی وجود ندارد که گرفتن سودی که کسب کرده‌اید، دشوار باشد. باید اطمینان حاصل کنید که روند پس گرفتن سود سریع و روان انجام می‌شود.

نرم افزار معاملاتی

در معاملات آنلاین، فعالیت‌های مربوط به ترید در نرم افزار معاملاتی بروکرها انجام می‌شود. این بدان معناست که نرم افزار معاملاتی بروکر شما باید کاربر پسند و باثبات باشد.

هنگامی که به دنبال بروکر هستید، همیشه چیزهایی را که باید در نرم افزار معاملاتی او عرضه شود، بررسی کنید.

آیا آخرین اخبار بازار به سرعت و دقت در اختیار شما قرار می‌گیرد؟

ابزار ترسیم نمودار و ابزار فنی که استفاده از آن ساده باشد، چطور؟ آیا آنها تمامی اطلاعاتی را که برای ترید صحیح نیاز دارید، ارائه می‌کنند؟

اجرای دستورات

لازم است بروکرتان بهترین قیمت ممکن را برای سفارش‌های شما ارائه کند.

تحت شرایط عادی بازار (برای مثال نقدینگی عادی، اعلام نشدن خبرهای مهم) واقعاً هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد که وقتی روی دکمه “خرید”یا “فروش” کلیک می‌کنید، بروکرتان قیمت بازار، با قیمتی بسیار نزدیک به آن را، به شما ارائه نکند.

برای مثال، فرض کنید شرایط انجام معامله برای شما فراهم است، اگر روی “خرید” یورو/دلار آمریکا به قیمت

۱.۳۰۰۰ کلیک کنید، باید همین قیمت یا با اختلاف میکرو-پیپهایی از آن، به شما داده شود. سرعت ارائه شدن سفارش‌های شما بسیار مهم است، به ویژه اگر معامله گری باشید که با اندکی کاهش و افزایش قیمت‌ها، اقدام به خرید و فروش می‌کنید.

چند پیپ اختلاف در قیمت می‌تواند موفقیت در این ترید را برایتان بسیار دشوارتر کند.

خدمات مشتری

بروکرها کامل نیستند، بنابراین باید بروکری انتخاب کنید که هنگامی که به مشکلی برخوردید به راحتی بتوانید با آنان تماس بگیرید. رقابت میان بروکرها هنگام رسیدگی به مسائل حسابها یا پشتیبانی فنی به اندازه عملکرد آنها در اجرای ترید مهم است. ممکن است بروکرها در هنگام فرایند افتتاح حساب مهربان و یاری رسان باشد اما در خصوص پشتیبانی پس از فروش اینگونه نباشد!

administrator

نظر دهید